Yksityisasiakkaille

Kannolta kansainvälisille markkinoille

Meidän näkövinkkelistämme on suorastaan luksusta, kun on vain yksi paikka, mistä saamme kaiken tarvitsemamme, sanoo myyntijohtaja Veli-Matti Junnikkala.

Kalajokinen perheyritys Junnikkala Oy on yksi maailman moderneimmista mekaanisen puunjalostusteollisuuden laitoksista.  Yrityksen asiakasajattelu lähtee metsästä ja kulkee koko ketjun läpi aina loppuasiakkaalle saakka.

– Olemme eriskummallinen toimija, kuten sahat yleensäkin, myyntijohtaja Veli-Matti Junnikkala virnistää.

– Raaka-aineemme tulee lähialueelta, ja siksi meidän pitää olla paikallisesti läsnä ja kertoa raaka-aineen tuottajille miksi olemme olemassa ja mihin meitä tarvitaan. Kun sahalta siirrytään myyntityöhön, hommasta tuleekin kertaheitolla kansainvälistä, sillä viemme tuotteitamme 35 maahan.

Pari vuotta sitten Junnikkala Oy päätti keskittää kaiken markkinointinsa saman oven taakse. Monipuolinen ja paikallinen Creamedia oli lopulta helppo valinta yhteistyökumppaniksi ja hommat pistettiinkin rytinällä käyntiin.

– Alku oli aika vauhdikas, sillä jumppasimme Creamedian kanssa meille uuden yritysilmeen logoineen, nettisivuineen, markkinointimateriaaleineen ja pakkausmalleineen, kuvailee Junnikkala.

Kalajokisten valttikortti vientimarkkinoilla on ennen kaikkea laadukas tuote ja täydellinen sijainti. Suomi on metsänhoidon mallimaa ja täkäläinen puu on kestävällä kehityksellä tuotettua.

– Raaka-aineena alueellamme tuotettu puu on uniikkia sekä lujuutensa että ulkonäkönsä puolesta, kehaisee Junnikkala, joka kokee, että viennissä suurin mainos ja näkyvyys tulee itse tuotteesta. Siksi pakkauksen ulkoasuun onkin nyt kiinnitetty erityistä huomiota.

– Hyvän tuotteen lisäksi pakkaus on paras käyntikorttimme erityisesti nyt, kun ei voi matkustaa viemään omaa käyntikorttiaan ulkomaille.

Yrityksen tuotteita on viety lähes joka mantereelle, mutta raaka-aineen näkökulmasta yrityksen toiminta-alue on karkeasti sanottuna sata kilometriä suuntaansa.

– Paikallinen mainostoimisto ymmärtää alueen kulttuuria ja pohjalaista ajattelutapaa.

Tätä vahvuutta tarvitaan paitsi raaka-aineen tuottajien tavoittamisessa, myös uusien osaajien rekrytoinnissa, Junnikkala huomauttaa.

– On tärkeää, että alueemme nuoret näkevät miten monipuolinen ja moderni toimija olemme. Creamedia on auttanut meitä rekrytointiprosesseissa näkyvyyden osalta ja olemmekin saaneet sisään hyviä, ammattitaitoisia tyyppejä.

Creamedian asiakkaana Junnikkalaa viehättää erityisesti se, miten yhteistyö on helpottanut yrityksen pyörittämistä.

– Meidän näkövinkkelistämme on suorastaan luksusta, kun on vain yksi paikka, mistä saamme kaiken tarvitsemamme – oli kyse sitten korjuunäytöksen videoinnista, somejulkaisusta tai vaikkapa rekrytoinnista, Junnikkala kiittelee.

– Kun yhteistyökumppani tietää mitä haluamme ja mikä meille on tärkeää, asiointi hoituu nopeasti aiheesta riippumatta. Creamediassa onkin itseasiassa paljon samaa kuin meissä. Molemmat olemme yrityksinä riittävän isoja, mutta emme liian isoja ollaksemme joustavia ja helposti tavoitettavia.

”Me Creamediassa pystymme tarjoamaan kaikki markkinoinnin palvelut saman katon alta, jolloin asiakas saa käyttöönsä koko tiimimme osaamisen. Tästä syystä markkinointipalvelumme tarjoaa asiakkaillemme merkittävän edun, sillä kukaan ei enää tänä päivänä pysty hallitsemaan koko markkinoinnin kenttää ja sen tarjoamia mahdollisuuksia yksinään.” Minna Furu, asiakkuuspäällikkö

Tietosuojaseloste © 2021 KPK Mediat