Yksityisasiakkaille

Painetut lehdet ovat perinteinen ja varma markkinointikumppani

KPK Media tuottaa laadukkaita, aidosti paikallisia sisältöjä yhteentoista painettuun lehteen sekä niiden digitaalisiin kanaviin.

– Uutisjutut, laajat taustareportaasit ja hyötyjournalismi löytävät lukijansa, sillä viikossa tuotteillamme on jopa yli 800 000 lukukertaa, kertoo KPK Medioiden kaupallinen johtaja Mikael Wiklund.

KANSALLISEN Mediatutkimuksen (KMT 2020) mukaan 95 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista lukee sanomalehtiä, ja sanomalehteä pidetäänkin edelleen luotettavimpana mediana. Printtimainonnan huomioarvo on korkea, sillä lehden parissa vietetään jopa puoli tuntia päivässä.

– Luotettavan sisällön matkassa markkinointiviestitkin erottuvat edukseen, Wiklund huomauttaa.

– Printtivalikoimaamme kuuluu 11 lehteä, joiden joukossa ovat niin rakastetut ja luetut paikallislehdet, laajasti tavoittavat kaupunkilehdet kuin maakuntalehti Keskipohjanmaakin. Useat lehtemme ovat vuosikymmenten saatossa saavuttaneet todella tärkeän roolin ihmisten arkipäiväisessä elämässä.

LAAJAN LEHTIKATTAUKSEN lisäksi KPK Median tuotevalikoimaa täydentävät lehtien verkkopalvelut sekä maakunnan ohittamattomat digiscreenit, jotka sijoittuvat vilkkaimmin liikennöityjen tieosuuksien varrelle.
KPK Median ehdoton vahvuus onkin paikallinen tavoittavuus.

– Medioissamme viestit voi kohdentaa tarvittaessa vain tietyn kunnan lukijoille. Lehtiemme väliin saa myös erilaisia liitteitä ja esitteitä – erikoisjakeluja ja teemanumeroja unohtamatta, kertoo Wiklund.Kannattaa muistaa myös lehtiemme verkkopalvelu, jonne tarjoamme mainontaa bannereiden muodossa. Mainos voi olla kuva, gif-animaatio tai video, jota klikkaamalla lukija ohjataan halutuille verkkosivuille.

– Erityisesti liikkuva kuva herättää lukijan huomion muutoin tekstiä ja kuvia sisältävässä uutisvirrassa, kertoo avainasiakaspäällikkö Ville Antti-Roiko.
– Oletuksena bannerimainos näkyy kaikkien lehtien sivustoilla päätelaitteesta riippumatta, mutta haluttaessa mainoksen voi kohdistaa vain tietyille sivuille.

KPK Median verkkosivujen kautta tavoittaa myös liikkeellä olevat lukijat, sillä jo reilusti yli puolet sivustolla kävijöistä lukee uutisia, selaa Regionlinen ilmoituksia tai katselee tapahtumatietoja mobiililaitteella, Ville Antti-Roiko kertoo.

KPK Medioiden monimuotoisten näkyvyysratkaisujen kautta paikalliset toimijamme voivat ideaalissa tilanteessa laajentaa asiakaskuntaansa entisestään.

– Minulle myynnissä tärkeintä on aina katsoa asiakkaan kokonaiskuvaa; kohderyhmä, jonka asiakas haluaa tavoittaa mainonnalla, mitkä ovat mainonnan tarkoitusperiaatteet ja mitä asiakas haluaa mainostaa, myyntipäällikkö Emmi Määttälä Kalajoelta sanoo.
– Painettu lehti on sekä tärkeä että arvostettu ja sitä unohtamatta Määttälä haluaa nostaa jalustalle myös digikyvykkyyden lisäämisen tärkeyden.

Itse haluan osaltani tarjota asiakkaille entistä monipuolisempia markkinointiratkaisuja ja luoda uusia, raikkaita ajatuksia mainostamisesta ja sen vaikutuksista. ■

Haluatko saada tarjouksen näkyvyydestä? Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!

Tietosuojaseloste © 2021 KPK Mediat